Ο Βόρειος Οδικός Άξονας Κρήτης το αντικείμενο της ευρείας σύσκεψης φορέων που πραγματοποιήθηκε το μεσημέρι της Τετάρτης 30 Αυγούστου στο Επιμελητήριο Χανίων. Στην σύσκεψη που συγκάλεσαν το ΕΒΕΧ και το παράρτημα Δυτ. Κρήτης του Τεχνικού Επιμελητηρίου – αποδεχόμενοι σχετική πρόταση του Δήμου Πλατανιά – συμμετείχαν μεταξύ άλλων, ο αντιπεριφερειάρχης Απόστολος Βουλγαράκης και ο θεματικός αντιπεριφερειάρχης Νίκος Καλογερής, οι Δημάρχοι Πλατανιά, Γιάννης Μαλανδράκης Κισάμου, Θεόδωρος Σταθάκης Σφακίων Γιάννης Ζερβός, ο ΓΓ του Δήμου Χανίων Δημήτρης Φραγκάκης και ο αντιδήμαρχος Γιάννης Φραγκιαδάκης, εκ μέρους του ΣΥΡΙΖΑ, η βουλευτής Βάλια Βαγιονάκη, και εκπρόσωπος του Βουλευτή Αντώνη Μπαλωμενάκη, o πρόεδρος του ΕΒΕΧ Γιάννης Μαργαρώνης και τα μέλη της Δ.Ε. του φορέα Βασίλης Καλοτεράκης, Νεχτάριος Ψαρουδάκης, Χρήστος Μυλωνάκης και ο πρόεδρος του ΤΕΕ/Τμήμα Δυτ. Κρήτης Σπύρος Σοφιανός. «Το τμήμα του εθνικού δρόμου από τον κόμβο της Σούδας μέχρι την Κίσσαμο, δεν μπορεί να μείνει έξω από το σχεδιασμό του νέου ΒΟΑΚ, καθώς αφορά την ανάπτυξη του νησιού για τα επόμενα τριάντα χρόνια» επεσήμανε ο πρόεδρος του ΤΔΚ/ΤΕΕ κ. Σπύρος Σοφιανός, τονίζοντας ότι θα πρέπει να διεκδικήσουν οι φορείς των Χανίων, η μελέτη στρατηγικού σχεδιασμού πού θα εκπονηθεί, να περιλαμβάνει ολόκληρο το ΒΟΑΚ από την Κίσσαμο μέχρι τη Σητεία, άσχετα με το πώς θα προχωρήσει στη συνέχεια η κατασκευή του.
Ο πρόεδρος του ΕΒΕΧ κ. Γιάννης Μαργαρώνης με τη σειρά του αναφέρθηκε στη σημασία πού έχει για την ανάπτυξη του νομού Χανίων ένας ολοκληρωμένος ΒΟΑK επισημαίνοντας πως στο Αναπτυξιακό Συνέδριο του Σεπτεμβρίου παρουσία του πρωθυπουργού θα πρέπει να ξεκαθαριστεί ότι οι φορείς της δυτικής Κρήτης θέλουν ολοκληρωμένη μελέτη για όλο το ΒΟΑΚ (Κίσαμος-Σητεία) όπως επίσης και μελέτη σύνδεσης του αεροδρομίου με τον ΒΟΑΚ. «Η ανάπτυξη της ενδοχώρας, η αύξηση των εξαγωγών, η αύξηση του τουρισμού και φυσικά τα δεκάδες θανατηφόρα που καταγράφονται εδώ και δεκαετίες μας επιβάλλουν να κάνουμε μια πρόταση ως Επιμελητήριο και όλοι μαζί οι φορείς για το ΒΟΑΚ. Απ’ το Καστέλι, απ’ το λιμάνι του Καστελιού μέχρι το τέρμα που είναι η Σητεία. Δε συζητάμε κάτι λιγότερο αυτό θέλουμε και αυτό θα επιδιώξουμε», τόνισε ο κ. Μαργαρώνης.
Ο δήμαρχος Πλατανιά κ. Γιάννης Μαλανδράκης, αναφέρθηκε σε στοιχεία για τον φόρτο του δρόμου δυτικά των Χανίων και τόνισε ότι το κομμάτι του σχεδιασμού πρέπει να είναι ενιαίο ενώ ο Αντιπεριφερειάρχης Χανίων κ. Απόστολος Βουλγαράκης είπε πως ο σχεδιασμός πρέπει να περιλαμβάνει την Κρήτη, από το ένα της άκρο έως το άλλο καθώς ο φόρτος των οχημάτων στο δυτικό άκρο του νησιού ειδικά τους καλοκαιρινούς μήνες είναι τεράστιος.
Ο δήμαρχος Κισσάμου κ. Θοδωρής Σταθάκης, υποστήριξε ότι ο νέος ΒΟΑΚ θα πρέπει να φτάσει μέχρι το λιμάνι της Κισσάμου, πού αποτελεί πύλη εισόδου της Δυτικής Κρήτης, ενώ ο Θεματικός Αντιπεριφερειάρχης κ. Νίκος Καλογερης τόνισε πως το συγκεκριμένο έργο ξεπερνάει τα στενά όρια του κάθε δήμου, έκανε λόγο για καθυστέρηση στην μελέτη στρατηγικού σχεδιασμού, ενώ ανέφερε ότι, η σειρά με την οποία θα υλοποιηθεί το έργο είναι δευτερεύουσας σημασίας. Η βουλευτής Χανίων του ΣΥΡΙΖΑ κ. Βάλια Βαγιωνάκη, υποστήριξε ότι αυτό πού γνωρίζει είναι ότι η μελέτη στρατηγικού σχεδιασμού θα περιλαμβάνει ολόκληρο το ΒΟΑΚ, υπογράμμισε όμως, ότι η χρηματοδότηση δεν θα φτάσει για να κατασκευαστεί το σύνολο του δρόμου.