Warning: Declaration of SupsysticTablesPro_Tables_Module::render($id) should be compatible with SupsysticTables_Tables_Module::render($id, $settings = false) in /home/chaniacc/public_html/wp-content/plugins/tables-generator-pro/src/SupsysticTablesPro/Tables/Module.php on line 0
Η σημασία της καινοτομίας στο «επιχειρείν», θέμα εκδήλωσης στο ΤΕΕ | Το μέλος του ΔΣ του ΕΒΕΧ Στράτος Μπαλαντίνος μεταξύ των ομιλητών. | Επιμελητήριο Χανίων

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Η σημασία της καινοτομίας στο «επιχειρείν», θέμα εκδήλωσης στο ΤΕΕ | Το μέλος του ΔΣ του ΕΒΕΧ Στράτος Μπαλαντίνος μεταξύ των ομιλητών.

Τις δράσεις του παρουσίασε την περασμένη Παρασκευή ο Σύλλογος νεανικής επιχειρηματικότητας Youth Entrepreneurship Club στην αίθουσα διαλέξεων του ΤΕΕ (Τμ. Δυτ. Κρήτης). Κατά την διάρκεια της εκδήλωσης, Χανιώτες καταξιωμένοι επιχειρηματίες έδωσαν συμβουλές στους νεότερους «εν δυνάμει» επιχειρηματίες προκειμένου να υλοποιήσουν τα σχέδια τους και να έχουν μια κερδοφόρα επιχείρηση εν καιρώ κρίσης.

Μεταξύ των ομιλητών ο Στράτος Μπαλαντίνος Υπεύθυνος Πωλήσεων της Πολυβραβευμένης Βιομηχανίας Τυροκομικών Μπαλαντίνος και μέλος του ΔΣ του ΕΒΕΧ, που έδωσε συμβουλές στους νέους επιχειρηματίες για το πώς θα κερδίσουν την εμπιστοσύνη και πως θα επιβιώσουν σε δύσκολες συνθήκες όπως η κρίση.

«Η παράδοση είπε μεταξύ άλλων ο κ. Μπαλαντίνος μπορεί να γίνει επιχειρηματική ιδέα με συγκριτικό ανταγωνιστικό πλεονέκτημα τη μοναδικότητα της, στοχεύοντας πάντα στην εξαίρετη ποιότητα και στην ικανοποίηση του καταναλωτή.

Η ομιλία

Αναλυτικά ο κ. Μπαλαντίνος είπε:

«Όπως σωστά έχει ειπωθεί αρκετές φορές, το ζωντανό κύτταρο της οικονομίας μιας χώρας είναι η επιχειρηματικότητα. Έτσι και στη χώρα μας, η επιχειρηματικότητα είναι αυτή, μέσω της οποίας εξασφαλίζεται η βιωσιμότητα της εθνικής οικονομίας, δίνεται ώθηση στα πράγματα του τόπου και επιπλέον είναι το όχημα για να μπορεί η πολιτεία να σχεδιάζει το μέλλον.

Ένα ερώτημα που ωστόσο μας απασχολεί είναι αν όλες οι επιχειρήσεις είναι το ίδιο. Είναι όλες ισάξιες; Το μοντέλο του επιχειρείν είναι το ίδιο παντού; Σε όλα τα κράτη; Σε όλους τους τόπους; Η απάντηση είναι ξεκάθαρα αρνητική, παρόλο που αρκετά μοντέλα επιχειρήσεων μοιάζουν κατά πολύ ή ακόμα και απόλυτα. Ένα περίφημο παράδειγμα έχει να κάνει με τις περίφημες πολυεθνικές αλυσίδες, των οποίων τα καταστήματα είναι παντού ίδια, δουλεύουν κάτω από τις ίδιες σχεδόν συνθήκες, έχουν τους ίδιους στόχους.

Στον αντίποδα είναι η επιχείρηση του κάθε τόπου, η οποία έχει τη δική της ταυτότητα, τους δικούς της διακριτούς στόχους, το δικό της μοντέλο λειτουργίας, επιβίωσης και ανάπτυξης.

Ποιοι είναι όμως οι παράγοντες που επηρεάζουν την ταυτότητα μιας επιχείρησης και γιατί εν τέλει είναι σημαντικό μια επιχείρηση να έχει ταυτότητα;

«Ταυτότητα»

Το να έχει μια επιχείρηση τη δική της ταυτότητα θα μπορούσα να πω ότι είναι ζωτικής σημασίας, τόσο για την ίδια την επιχείρηση, όσο και για τον τόπο στον οποίο εδρεύει και λειτουργεί. Αυτό διότι η ταυτότητα του καθενός, της κάθε επιχείρησης, του κάθε τόπου είναι κάτι το μοναδικό, άρα και το συγκριτικό πλεονέκτημά του. Το τυρί «Μπαλαντίνος» για παράδειγμα, είναι ένα προϊόν, η ταυτότητα του οποίου συνδέει και χαρακτηρίζει την ποιότητα του, την επιχείρηση, τους ανθρώπους που την αποτελούν, αλλά και τον τόπο (τα Χανιά) που παράγεται. Αν αφαιρέσουμε έστω και ένα στοιχείο απ’ όλα τα παραπάνω, τότε όπως καταλαβαίνετε, η ταυτότητα του προϊόντος αλλάζει. Ο πελάτης από την άλλη πλευρά, το τυρί «Μπαλαντίνος» μπορεί να το προτιμά επειδή είναι από τα Χανιά, ή επειδή γνωρίζει κάποιον εργαζόμενο από την επιχείρηση, ή επειδή του αρέσει η ποιότητα, ή για όλους τους παραπάνω λόγους. Άρα, καταλαβαίνουμε πόσο σημαντικό ρόλο παίζει η ταυτότητα του προϊόντος και της επιχείρησης ευρύτερα.

Οι παράγοντες που επηρεάζουν ή θα έλεγα καλύτερα που διαμορφώνουν την ταυτότητα μιας επιχείρησης είναι: τα προϊόντα της, η ποιότητά τους, η ετικέτα, η εξωστρέφεια της επιχείρησης, οι δημόσιες σχέσεις, η ιστορία της, ο τόπος που δρα, η συνέπεια του επιχειρηματία, οι ανάπτυξή της κ.α..

Η εμπειρία μου μου έχει δείξει ότι όταν υπάρχει σοβαρότητα σε μια επιχείρηση και όλοι οι συνεργάτες θέτουν ρεαλιστικούς στόχους, μπορούν να πετύχουν πολλά, να ανέβουν αρκετά σκαλοπάτια, να επιβιώσουν και να αναπτυχθούν.

Όπως τόνισα αρκετές φορές, ο τόπος στον οποίο δραστηριοποιείται μια επιχείρηση, παίζει καθοριστικό ρόλο και όπως έχει μια επιχείρηση τη δική της ταυτότητα, έτσι έχει και ο κάθε τόπος τη δική του.

Η ταυτότητα ενός τόπου καθορίζεται από τη γεωγραφική του θέση, το κλίμα του, τους γείτονες του, την ιστορία του… Δημιουργείται έτσι μια παράδοση γύρω από τον τόπο, ένας μύθος!

Θα γίνω πιο συγκεκριμένος χρησιμοποιώντας ως παράδειγμα τα Χανιά και την παράδοση που έχουν!

«Ευλογημένος τόπος»

Τα Χανιά είναι ένας ευλογημένος τόπος. Ωραίος τόπος, ήπιο κλίμα, καλά χώματα, έχουν εξασφαλισμένη προσβασιμότητα, έχουν το δικό τους brandname!

Ας μπούμε στη θέση ενός επισκέπτη! Τι βλέπει όταν έρχεται στα Χανιά, ή τι έχει ακούσει γενικότερα για τα Χανιά;

Το πρώτο άκουσμα, η πρώτη εικόνα είναι η κουλτούρα μας! Και η χανιώτικη κουλτούρα έχει κάτι το διαφορετικό από άλλα μέρη παγκοσμίως! Έχει καρδιά, έχει κέφι, έχει ιστορία, έχει ενδυμασία, χορό, τσικουδιά, γραβιέρα και λοιπές ντόπιες γεύσεις, έχει πνεύμα φιλοξενίας και πολλά άλλα για τα οποία θα μπορούσα να μιλάω ώρες. Αυτή η διαφορετική εικόνα σε σχέση με ένα άλλο μέρος, ακόμα και της Ελλάδας, προκαλεί το ενδιαφέρον και δημιουργεί στη σκέψη του καθενός ένα όμορφο πλαίσιο για την Κρήτη και τα Χανιά. Αυτή η όμορφη εικόνα συμπαρασύρει τον καθένα στο να νιώσει καλά, οικεία και ενδεχομένως νοσταλγικά για αυτόν τον τόπο.

Ο σωστός χειρισμός αυτής της παράδοσης, αυτής της εικόνας από τους φορείς και τους επιχειρηματίες, είναι που φέρνει και τα αποτελέσματα. Γιατί τυρί βγαίνει και σε άλλον τόπο. Ο κόσμος όμως δείχνει μια ιδιαίτερη προτίμηση στο δικό μας. Λάδι βγαίνει σε όλη τη χώρα. Το κρητικό όμως θα προτιμήσουν κλπ.

Με δυο λόγια, κατέληξε στην ομιλία του ο κ. Μπαλαντίνος, αυτό που θέλω να τονίσω είναι ότι η παράδοση μας μοιάζει με μια τεράστια επιχείρηση που όλους μας τρέφει, γεννά πάντα νέες ιδέες και μας δίνει το συγκριτικό πλεονέκτημα να είμαστε μοναδικοί! Έχουμε το μονοπώλιο της παράδοσής μας και αυτό πρέπει να το εκμεταλλευτούμε ακόμα περισσότερο.

Αν διαφυλάξουμε την παράδοσή μας και την αναπτύξουμε με σεβασμό προς την ιστορία μας και τις αξίες μας, τότε θα ήμαστε όλοι κερδισμένοι!