Warning: Declaration of SupsysticTablesPro_Tables_Module::render($id) should be compatible with SupsysticTables_Tables_Module::render($id, $settings = false) in /home/chaniacc/public_html/wp-content/plugins/tables-generator-pro/src/SupsysticTablesPro/Tables/Module.php on line 0
•255.000 επισκέπτες κρουαζιέρας το 2019 στα Χανιά •Παρουσιάστηκε η σχετική έρευνα που πραγματοποιήθηκε από το Πολυτεχνείο Κρήτης σε συνεργασία με τον Δήμο, το Λιμενικό Ταμείο και το ΕΒΕΧ •Χρειάζεται συντονισμένη προσπάθεια για την βελτίωση υποδομών και παροχή υπηρεσιών. | Επιμελητήριο Χανίων

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

•255.000 επισκέπτες κρουαζιέρας το 2019 στα Χανιά •Παρουσιάστηκε η σχετική έρευνα που πραγματοποιήθηκε από το Πολυτεχνείο Κρήτης σε συνεργασία με τον Δήμο, το Λιμενικό Ταμείο και το ΕΒΕΧ •Χρειάζεται συντονισμένη προσπάθεια για την βελτίωση υποδομών και παροχή υπηρεσιών.

Εντυπωσιακή άνοδο αναμένεται να έχει την επόμενη χρονιά η κρουαζιέρα στα Χανιά αφού σύμφωνα με τις πρώτες εκτιμήσεις στο Λιμάνι της Σούδας  και στο Ενετικό Λιμάνι θα δέσουν 1250 κρουαζιερόπλοια που μεταφράζεται, σε 255.000 επισκέπτες, έναντι 80 πλοίων και 145.000 επισκεπτών το 2018. Αυτή η αύξηση πρέπει να κεφαλοποιηθεί και να διατηρηθεί σε υψηλά επίπεδα και τα επόμενα χρόνια με την προϋπόθεση, να υπάρξει συντονισμένη προσπάθεια για την βελτίωση των υποδομών και των παρεχόμενων υπηρεσιών.

Αυτά επισημάνθηκαν μεταξύ άλλων κατά την διάρκεια της εκδήλωσης για την παρουσίαση των αποτελεσμάτων της έρευνας που εκπονήθηκε από το Πολυτεχνείο Κρήτης, σε συνεργασία με το Δήμο Χανίων, το Λιμενικό Ταμείο Νομού Χανίων και το Επιμελητήριο Χανίων, για τη μέτρηση της ικανοποίησης των επιβατών Κρουαζιέρας που επισκέφθηκαν την πόλη μας μέσω του λιμένα της Σούδας το 2018.

Η έρευνα κατέγραψε τι αρέσει και τι δεν αρέσει στους επισκέπτες στα Χανιά, πού, υπάρχουν περιθώρια βελτίωσης και ποια, είναι τα μηνύματα για το μέλλον της κρουαζιέρας.

Η φιλοξενία, η συμπεριφορά των ντόπιων και το αίσθημα ασφάλειας που αισθάνονται οι επισκέπτες κρουαζιέρας στα Χανιά, είναι στοιχεία που “κερδίζουν” τους τουρίστες αυτής της κατηγορίας και αυξάνουν το αίσθημα ικανοποίησής τους από την επίσκεψή τους στην πόλη. Από την άλλη μεριά, οι κακοί δρόμοι, το κυκλοφοριακό και η έλλειψη καθαριότητας αποτελούν από τα βασικότερα μειονεκτήματα που προκαλούν δυσαρέσκεια στους επισκέπτες κρουαζιέρας και σε αυτούς τους τομείς, θα πρέπει να γίνουν σοβαρές βελτιώσεις, μέσα από τη συνεργασία των αρμόδιων φορέων.

Ο πρόεδρος του ΕΒΕΧ

Στο σύντομο χαιρετισμό του ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου Χανίων Αντώνης Ροκάκης είπε: «Η κρουαζιέρα αφήνει λεφτά στα Χανιά, στο Χανιώτη επαγγελματία, στο Χανιώτη εργαζόμενο. Ενισχύει την τοπική οικονομία, μας δίνει οικονομικές «ανάσες» σε δύσκολες περιόδους και ο τουρίστας της κρουαζιέρας γίνεται ο καλύτερος «πρεσβευτής» του τόπου μας, μια κινητή διαφήμιση για την οποία δεν δαπανούμε ούτε ένα ευρώ.

Έχω την πεποίθηση ότι δεν υπάρχει ούτε ένας σ’ αυτήν την αίθουσα, αλλά και στην τοπική ευρύτερη αγορά που να διαφωνεί ότι το «προϊόν» κρουαζιέρα είναι κάτι που μας συμφέρει, είναι κάτι που μας δίνει υπεραξία. Το ζητούμενο ωστόσο είναι πως θα εξελίξουμε αυτό το προϊόν, πως θα το εκμεταλλευτούμε ακόμα περισσότερο και τέλος, πως θα αυξήσουμε τους αριθμούς.

Η επιστημονική έρευνα πάνω σε αυτά τα ζητήματα μας εξασφαλίζει τη δυνατότητα να διορθώσουμε τα κακώς κείμενα, να γίνουμε καλύτεροι και φυσικά να κρατήσουμε τα οφέλη του τουριστικού προϊόντος στα ύψη.

Όπως συνηθίζω να λέω, οι άνθρωποι κάνουν λάθη, οι αριθμοί όμως είναι αριθμοί και αποτυπώνουν την αλήθεια.

Από την πλευρά μας, ως Επιμελητήριο Χανίων στηρίζουμε και θα στηρίζουμε τόσο την κρουαζιέρα αυτή καθ’ αυτή, όσο και την προοπτική της δυναμικής εξέλιξής της.

Και σ’ αυτήν την κατεύθυνση ξέρω ότι θα είμαστε όλοι μαζί…» κατέληξε στον χαιρετισμό του ο κ. Ροκάκης.

Ευάγγελος Γρηγορούδης. Καθηγητής στη Σχολή ΜΠΔ του Πολυτεχνείου Κρήτης

Ο Ευάγγελος Γρηγορούδης, Καθηγητής στη Σχολή Μηχανικών Παραγωγής και Διοίκησης του Πολυτεχνείου Κρήτης, σε δηλώσεις του, στο περιθώριο της εκδήλωσης επεσήμανε ότι, η ικανοποίηση των επισκεπτών κρουαζιέρας είναι αρκετά υψηλή ενώ, όπως έχουν δείξει και παλιότερες έρευνες, τα αρνητικά στοιχεία που εντοπίζουν οι τουρίστες σχετίζονται με τους δρόμους και το κυκλοφοριακό.

Τα αποτελέσματα της έρευνας δείχνουν ότι η ικανοποίηση των επισκεπτών κρουαζιέρας είναι αρκετά υψηλή, βεβαίως υπάρχουν και σημεία τα οποία μπορούν να βελτιωθούν.

Μεγαλύτερης ηλικίας και υψηλότερου εισοδήματος οι επισκέπτες κρουαζιέρας.

Όσον αφορά το προφίλ των επισκεπτών, ο κ. Γρηγορούδης ανέφερε οτι “συγκρίνοντας τη συμπεριφορά και το προφίλ του επισκέπτη κρουαζιέρας με τον γενικό επισκέπτη τουρίστα που έρχεται μέσω τσάρτερ στα Χανιά, φαίνεται οτι υπάρχουν κάποιες σημαντικές διαφοροποιήσεις γιατί μιλάμε για ένα άλλο διαφορετικό προϊόν. Έχουμε επισκέπτες μεγαλύτερης ηλικίας, υψηλότερου εισοδήματος και ενδεχομένως επισκέπτες που συμβάλλουν με το δικό τους τρόπο στην τοπική οικονομία”.

Τέλος, ο κ. Γρηγορούδης, τόνισε οτι σε περιπτώσεις που γίνεται μια οργανωμένη προσπάθεια αναβάθμισης των παρεχόμενων υπηρεσιών, όπως για παράδειγμα η βελτίωση στο κομμάτι των μεταφορών, από το λιμάνι της Σούδας προς την πόλη των Χανίων και αντίστροφα, αυτή φέρνει θετικά αποτελέσματα και αντικατοπτρίζεται στο βαθμό ικανοποίησης που απολαμβάνουν οι τουρίστες.

Ο πρόεδρος του Λιμενικού Ταμείου Δ. Μπουντρογιάννης

Ο πρόεδρος του Λιμενικού Ταμείου Ν. Χανίων κ. Δημήτρης Μπουντρογιάννης, σημείωσε οτι τα μηνύματα από την πορεία της κρουαζιέρας την επόμενη χρονιά, αλλά και για το “κλείσιμο” του 2018, είναι θετικά, αναμένοντας μάλιστα εντυπωσιακή άνοδο στους επισκέπτες κρουαζιέρας το 2019.
“Τα αποτελέσματα της έρευνας είναι αρκετά ενθαρρυντικά είπε. Πέρυσι οι επισκέπτες κρουαζιέρας ήταν 145.000 – 150.000 και φετος αναμένονται 250.000, ενώ τα κρουαζιερόπλοια πέρυσι ήταν 80 και φέτος αναμένονται 125. Υπάρχουν και τα έκτακτα, που έρχονται λόγω καιρού και έτσι αυξάνονται (οι προσεγγίσεις) κατά 10% με 20%”, σημείωσε, επισημαίνοντας ταυτόχρονα οτι το στοίχημα είναι να “κρατηθεί” αυτή η αυξητική τάση και ο μόνος τρόπος είναι με την βελτίωση των υποδομών. Ήδη τόνισε υπάρχουν βελτιωτικές παρεμβάσεις στο λιμάνι της Σούδας όπως η επέκταση του σταθμού επιβατών που γίνεται ο έλεγχος των επισκεπτών, η βελτίωση του περιβάλλοντος χώρου, η τακτοποίηση των κιγκλιδωμάτων γύρω από τον από το σταθμό έτσι ώστε να υπάρχει μεγαλύτερη ασφάλεια, καθώς οι εταιρείες κρουαζιέρας δίνουν ιδιαίτερη βαρύτητα στον τομέα αυτό».

Η αρμόδια αντιδήμαρχος τουρισμού, Ελπίδα Τσιτσιρίδη

Με την σειρά της η αρμόδια αντιδήμαρχος τουρισμού, Ελπίδα Τσιτσιρίδη, σημείωσε οτι ο δήμος εστιάζει στα σημεία εκείνα που επιδέχονται βελτίωση, προσθέτοντας οτι τόσο οι υπηρεσίες του δήμου Χανίων όσο όμως και οι πολίτες, στο κομμάτι που τους αναλογεί, μπορούν, να συνεισφέρουν στην ποιοτική αναβάθμιση της εικόνας της πόλης, που είναι “υπερφορτωμένη” στην τουριστική περίοδο.

“Kυρίως εστιάζουμε το ενδιαφέρον μας σε αυτό που μπορούμε να βελτιώσουμε. Φυσικά υπάρχουν ενστάσεις για την ποιότητα σε σχέση με τις κτιριακές εγκαταστάσεις, το οδικό δίκτυο και την καθαριότητα σε κάποια σημεία της πόλης αλλά μην ξεχνάτε ότι η διαδρομή που θα ακολουθήσει ο καθένας και η πρώτη εντύπωση του πριν ακόμη αρχίσει να χτίζει την εικόνα του προορισμού που έχει επιλέξει για ταξίδι, είναι εκείνη που συνήθως είναι καθοριστική. Από κει και πέρα εμείς οπωσδήποτε έχουμε στο νου μας ότι, ναι μεν είναι μία περίοδος υπερφορτωμένη από κόσμο γιατί συνήθως μιλάμε για την άκρως τουριστική περίοδο, οπότε η επιβάρυνση και στην πόλη και στη γύρω περιοχή είναι ιδιαίτερη, όμως αυτό δεν θα πρέπει να είναι ένα στοιχείο που θα μας αφήσει να εφησυχάσουμε. Από κει και πέρα νομίζω ότι τόσο οι υπηρεσίες του δήμου όσο και οι πολίτες, στο κομμάτι που τους αναλογεί, αν λίγο παραπάνω σεβαστούμε την κατάσταση νομίζω οτι η ποιότητα θα είναι λίγο πιο υψηλή για ολους” ανέφερε.

Η παρουσίαση της έρευνας έγινε στο θέατρο “Μίκης Θεοδωράκης” το απόγευμα της Τετάρτης 12 Δεκεμβρίου ενώ η έρευνα εκπονήθηκε από το Εργαστήριο Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Συστημάτων Υποστήριξης Αποφάσεων (ΕΡΓΑΣΥΑ) του Πολυτεχνείου Κρήτης και είχε ως στόχο τη μέτρηση της ικανοποίησης από τις παρεχόμενες υπηρεσίες και την ανάλυση της συμπεριφοράς των επισκεπτών, τον καθορισμό του προφίλ των επιβατών, καθώς και την εκτίμηση της συμβολής της κρουαζιέρας στην τοπική οικονομία.

ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΕΡΕΥΝΑΣ

Το τελικό δείγμα αποτελείται από 609 ερωτηματολόγια που συμπληρώθηκαν στο λιμάνι της Σούδας το διάστημα Μάιος – Οκτώβριος 2018, καθώς και από 57 ερωτηματολόγια που συμπληρώθηκαν στο Ενετικό λιμάνι Χανίων.

Η έρευνα συντονίστηκε από τον Ευάγγελο Γρηγορούδη, καθηγητή του Πολυτεχνείου Κρήτης και εκπονήθηκε από την Ευαγγελία Κρασαδάκη, μέλος ΕΔΙΠ Πολυτεχνείου Κρήτης και τους φοιτητές της Σχολής Μηχανικών Παραγωγής και Διοίκησης του Πολυτεχνείου Κρήτης, Βαρδάκη Αντωνία, Καράντζαλη Γιώργο, Κοκκίνη Μανώλη, Λουμπάκη Γιώργο, Λουτράρη Ειρήνη, Μουρουζίδου Παρθένα και Νικιτάκη Νίκη.